בית-ספר קרייטמן ללימודי מחקר מתקדמים

מידע והנחיות לדוקטורט

מערכת קרייטמן

מערכת מ​קוונת, לאורך כל שלבי הדוקטורט תדרשו לבצע פעולות דרך מערכת זו. הטענת נושא, מנחה, הצעת מחקר ושיפוט.

אבני הדרך בלימודי הדוקטורט

קביעת מנחה : חבר סגל אקדמי מדרגת מרצה בכיר ומעלה.

קביעת נושא: כותרת המחקר, בעברית ובאנגלית.

הגשת הצעת מחקר: לאחר שהצעת המחקר חתומה ע"י מנחה ויו"ר מחלקתי, יש לשלוח דוא"ל לרכזת בקרייטמן לפתיחת המערכת​ להגשה. לאחר מכן, יישלח לך דוא"ל להטעין את הצעת המחקר.

עבודת הדוקטורט- מהגשה עד תום הליך השיפוט: הנחיות להגשת העבודה תחת חוצץ "הנחיות להגשת העבודה לשיפוט" מטה. לאחר אישור העבודה ע"י המנחה או המנחים, נא להעביר לרכזת בי"ס קרייטמן הודעה במייל על בקשתך למסור את העבודה לשיפוט.
הגשת העבודה לשיפוט מתבצעת באופן מקוון, באמצעות קישור שיישלח אליך. 

  * אם נתקלתם בבעיה עם המערכת אנא פנו​ לצוות בי''ס קרייטמן

הנחיות ומהלך הדוקטורט

הנחיות להרשמה  לקורסים ומחקר  - סמסטר ב' תשפ"ה
סטודנטים לתואר שלישי
סטודנטים ב"מעמד לימודים לקראת דוקטורט" (קוד 13)

  1. הלימודים בסמסטר ב' יחלו ביום א', טז' באדר תשפ"ה, 16 במרץ 2025.
  2. תקנון ביה"ס, מידע כללי, טפסים והודעות מפורסמים בפורטל הסטודנטיאלי:

            https://portal.bgu.ac.il/private/home

חלונות זמן להרשמה לקורסים:

  1. אתר האינטרנט יהיה פתוח לרישום לקורסים בחלונות הזמנים הבאים:

            מ- 4.2.2025 החל מהשעה 09:00 ועד 13.03.2025  עד השעה 23:59.

            הרשמה מאוחרת ותקופת השינויים:

 מ- 16.03.2025 בשעה 09:00  ועד 30.03.2025 בשעה 13:00

  1. הרישום לקורסים בכל המחלקות מבוצע באופן עצמאי על ידי הסטודנט באינטרנט:

            אתר ההרשמה לקורסים:   https://bgu4u.bgu.ac.il/pls/scwp/!app.gate?app=cns

קובץ הקורסים האוניברסיטאי https://bgu4u.bgu.ac.il/pls/scwp/!app.gate?app=ann

מערכת השעות המחלקתית מפורסמת באתר: https://bgu4u.bgu.ac.il/pls/scwp/!app.gate?app=dco

יש  לערוך הרשמה לקראת כל סמסטר במשך כל שנות הלימודים.

מי שמקבלים מלגה, ההרשמה במחשב מהווה תנאי לאישור המלגה.

  1. הסטודנטים והסטודנטיות אחראים אישית לבצוע הרישום באינטרנט.

מי שלא יערכו את ההרשמה במועד, יהיו  מועמדים להפסקת לימודים. בצוע רישום לאחר תקופת השינויים, יחויב בקנס , (למעט סיבה מוצדקת, כגון: מילואים, מחלה) ויתבצע באמצעות מזכירות ביה"ס קרייטמן.

 

  1. בתום ביצוע הרישום, ניתן להוציא, באופן עצמאי, תדפיס רישום ואישור לימודים. תדפיס הרישום לקורסים מהווה אסמכתה לקבלת שירותי סטודנט.
  2. יש לפתוח חשבון ORCID אישי ולאחר מכן לקשרו ל-ORCID המוסדי. הקישור בין שני החשבונות מאפשר קציר אוטומטי של מידע על תוצרי המחקר שלך. מידע והנחיות ניתן למצוא בפורטל הסטודנטיאלי.

 

הנחיות לרישום לקורסים

  1. מי שאינם שומעים קורסים ועוסקים במחקר בלבד, מחויבים לערוך הרשמה באינטרנט לקורס "מחקר": 10.3.0051.
  2. מי שהגישו עבודתם לשיפוט, עד תום תקופת השינויים, אינם חייבים ברישום באינטרנט ולא יחויבו בשכ"ל.
  3. דרישות הלימודים לתואר:

במסגרת הדרישות לתואר שלישי יש ללמוד קורסים הרלוונטיים לתחום המחקר בהיקף 6-10 נקודות זכות, בתאום עם המנחה.(במחלקה למדעי המחשב נדרשים ללמוד קורסים בהיקף של 10 נקודות זכות, לכל הפחות).

יש להירשם לקורסים כפי שנדרש בהודעת הקבלה ו/או בבחינת מועמדות.

יש לסיים את הקורסים עד סוף השנה השלישית ללימודים.

 

  • ניתן ללמוד אצל המנחים קורס עד 3 נקודות זכות. אם הקורס הניתן ע"י המנחים מזכה ב- 4 נקודות זכות, יוכרו לקורס רק 3 נקודות זכות.
  • לא ניתן ללמוד קורס בקריאה מודרכת/מונחית אצל המנחים.
  • קורס מתואר ראשון לא מזכה בנקודות זכות במסגרת הנקודות הנדרשות לתואר .
  • קורסי סדנא, סמינרים ושפות אינם מזכים בנקודות זכות, במסגרת נקודות הזכות הנדרשות לתואר.
  • קורסים הניתנים ע"י דוקטורנטים, כולל קורסים מלימודי תואר שני, לא יוכרו במסגרת נקודות הזכות הנדרשות לתואר.
  • קורסים שנקבעו בלימודי השלמה, לא יוכרו במסגרת נקודות הזכות הנדרשות לתואר.

 

  1. בשנה האחרונה ללימודים לתואר יש להעביר הרצאה סמינריונית בנושא הדוקטורט, במחלקת האם. 

בהתאם לכך יש  לערוך הרשמה במחשב לקורס "הרצאה סמינריונית בנושא הדוקטורט" – מס' קורס :  10.3.0061, 

(הרישום יעשה פעם אחת במהלך התואר).

  1. קורס "כתיבה מדעית באנגלית", הינו קורס חובה והוא אינו נכלל במסגרת נקודות הזכות הנדרשות לתואר .

לקראת תקופת ההרשמה, יש לבדוק מס' קורס לפי פקולטה.

  1. לרישום לקורס ממחלקה שאינה מחלקת האם יש לפנות למחלקה הנותנת את הקורס ולבקש להגדיר את הקורס לתואר (3 או 13 ) למחלקת האם . לאחר בצוע ההגדרות המתאימות ניתן להירשם לקורס באמצעות מערכת הרישום באינטרנט.
  2. בעלי ובעלות מינוי להוראה מהאוניברסיטה חייבים בקורס "סדנת הוראה לסגל זוטר" (מס' קורס 970.5.0002 ), הקורס ללא נקודות זכות.
  3. "לומדה להכרת החוק והנהלים למניעת הטרדה מינית" (מס' קורס 900.5.5001): - קורס מקוון.

יש להירשם לקורס זה פעם אחת בכל תואר הנלמד באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, בשנה הראשונה ללימודים.

לא ניתן יהיה לסגור תואר מבלי לעמוד בחובות הקורס. הקישור להרשמה לקורס:

https://bgu4u.bgu.ac.il/pls/scwp/!app.gate?app=csh

תוך 24 שעות מרגע ההרשמה הלומדה תופיע תחת "הקורסים שלי" במערכת moodle ​​.

  1. "הדרכת בטיחות במעבדה" (מס' קורס 900.5.2002) :קורס מקוון. חובה לכל מי שחשופים לגורמים מסכנים במעבדה העובדים 4 שעות לפחות ביממה, 3 פעמים בשבוע, במשך חודשיים בשנה. ההשתתפות בקורס היא חובה בכל שנה במהלך הלימודים לתואר.

לשאלות בנושא זה נא לפנות אל רכזת הדרכת בטיחות, בטלפון 08-6479479 .

 

לימודים במוסד אחר

מי שמבקשים ללמוד קורס במוסד אחר, יש להגיש למזכירות ביה"ס קרייטמן טופס בקשה ללימודים בין-מוסדיים.

בסמסטר בו אושר ללמוד קורס ממוסד אקדמי אחר, יש להירשם במקביל באינטרנט לקורס: "מחקר" : 10.3.0051.

חופשת לימודים

טופס בקשה  לחופשת לימודים ניתן להגיש לא יאוחר משבועיים מתחילת הסמסטר.

הארכת לימודים

מי שסיימו 4 שנים ללימודים ועדיין לא הגישו את העבודה לשיפוט חייבים להגיש בקשה להארכת לימודים, מנומקת ומאושרת ע"י המנחה ויו"ר ועדת מוסמכים מחלקתית.

  • בתקופת הארכת הלימודים חייב להירשם מידי סמסטר לקורס: "מחקר" : 10.3.0051.

את כל הטפסים ניתן להוריד את מהפורטל הסטודנטיאלי האישי - ביה"ס קרייטמן - חוצץ טפסים וקישורים –   

            https://portal.bgu.ac.il/private/home

נוהל הורות

האוניברסיטה מאפשרת התאמות לסטודנטים וסטודנטיות בעקבות הריון, לידה, אימוץ, קבלת ילד למשמורת או אומנה וטיפולי פוריות.

לקבלת ההתאמות יש לפנות לרכזת התאמות בדיקאנט הסטודנטים– babycoord@bgu.ac.il, טלפון: 08-6472367.

מי שמבקשים לקבל הארכה במועד הצעת המחקר או מסירת העבודה לשיפוט מתבקשים להגיש בקשה להארכה בצרוף אישור אירוע מזכה .

 

 

בברכת סמסטר מוצלח,

צוות בית ספר קרייטמן

במסלול הרגיל והמשולב - תקופת הלימודים והמחקר לא תעלה על ארבע שנים מתוקף הקבלה.

במסלול הישיר - תקופת הלימודים והמחקר לא תעלה על חמש שנים מתוקף הקבלה.

בהתאם לתקנון וסדרי לימודים לקראת התואר "דוקטור לפילוסופיה" הקבלה לדוקטורט בשלב הראשון הינה לתקופת נסיון של 12 חודשים.

 

דרישות המסלול הרגיל:

1. יש לבצע  קביעת מנחה במערכת הממוחשבת (חברי וחברות סגל האוניברסיטה מדרגת מרצה בכיר ומעלה עם מינוי אקדמי) מיד עם הקבלה ללימודים (תאריך תחילת הסמסטר הראשון ללימודים).

2. יש לבצע  אישור נושא המחקר במערכת הממוחשבת שלושה חודשים מיום הקבלה.

3. יש להגיש את הצעת תוכנית המחקר, כשהיא מאושרת ע"י המנחה וע"י ועדת לימודי מוסמכים מחלקתית, תוך שנה מיום הקבלה.

4. שנה לאחר בחינת המועמדות, וכל שנה לאחר מכן עד להגשת עבודת הדוקטורט, יש להגיש דוח התקדמות המתאר את ההתקדמות במחקר לאחר אישור הועדה המלווה.

5. יש להגיש את עבודת הדוקטורט בתום 4 שנים מתאריך הקבלה.

 

דרישות המסלול המשולב:

1. יש לבצע במערכת הממוחשבת קביעת מנחה ואישור נושא המחקר, ולהגיש הצעת מחקר בתחילת הלימודים.

2. כשנה לאחר בחינת המועמדות, וכל שנה לאחר מכן עד להגשת עבודת הדוקטורט, יש להגיש דוח התקדמות המתאר את ההתקדמות במחקר לאחר אישור הועדה המלווה.

3. יש להגיש את עבודת הדוקטורט בתום 4 שנים מתאריך הקבלה.

 

דרישות המסלול הישיר:

1. יש למלא טופס קביעת מנחה, טופס אישור נושא למחקר, ולהגיש תמצית הצעת מחקר לא יאוחר מסוף החודש הראשון של הסמסטר השלישי ללימודים.  

2. יש להגיש את הצעת המחקר לדוקטורט לא יאוחר מסוף החודש הראשון של הסמסטר החמישי.

3. כשנה לאחר בחינת המועמדות, וכל שנה לאחר מכן עד להגשת עבודת הדוקטורט, יש להגיש דוח התקדמות המתאר את ההתקדמות במחקר לאחר אישור הועדה המלווה.

4. יש להגיש את עבודת הדוקטורט בתום 5 שנים מתאריך הקבלה.

את הטפסים יש למלא באתר האינטרנט 

דרישות לימודים במסגרת תכנית הלימודים לתואר שלישי:

1. ללמוד קורסים הרלוונטיים לתחום המחקר בהיקף 6 עד 10 נקודות זכות (קורסים ברמה של תואר שני) בתאום עם המנחה. על דוקטורנטים ודוקטורנטיות במחלקה למדעי המחשב ללמוד קורסים בהיקף של 10 נקודות זכות, לכל הפחות. יש לסיים את הקורסים בתוך 3 שנים מיום הקבלה.

דרישת המסלול הישיר היא להשלים ¾ מתוכנית הלימודים לתואר השני של מחלקת האם במשך שלוש השנים הראשונות ולהשיג ציון ממוצע של לפחות 85 בלימודים אלה.

2. ללמוד את הקורס "כתיבה מדעית באנגלית", ללא נקודות זכות.

3. סמינרים וסדנאות בהתאם לדרישות המחלקה, ללא נקודות זכות.

4. להעביר הרצאה סמינריונית במחלקת האם, בנושא המחקר, בשנה האחרונה ללימודים.

לקראת תחילת כל סמסטר חובה להירשם (באינטרנט) לקורסים. סטודנטים וסטודנטיות שאינם שומעים קורסים אלא עוסקים במחקר בלבד, גם כן חייבים לערוך הרשמה במחשב לקורס "מחקר" 10.3.0051 על מנת להיות סטודנט/ית פעיל/ה.

סטודנטים.יות במסלול הישיר יגישו "תמצית הצעת מחקר" בתחילת הסמסטר השלישי ללימודים ואת הצעת המחקר בתחילת הסמסטר החמישי (ראו הנחיות בנושא).

תמצית המחקר תכתב בשפה העברית או האנגלית ותכלול:

  1. דף שער – דוגמא עם חתימת המנחה וחתימת יו"ר הוועדה המחלקתית.
  2. היקף תמצית הצעת המחקר - עד 5 עמודים, לא כולל דף שער ורשימת מקורות.
  3. ההצעה תכתב בפונט גודל 12 וברווח של שורה וחצי.
  4. תקציר בעברית או באנגלית (היקף התקציר עד חצי עמוד).
  5. חשיבות העבודה - סקירה תמציתית של הרקע המדעי לעבודה.
  6. מטרת העבודה - הגדרת הבעיות/השאלות אשר תחקרנה.
  7. הגישה המחקרית של העבודה, השיטות לפתרון השאלה.
  8. במידה ונהוג בתחום, יש להציג תוצאות ראשוניות המצביעות על ישימות ההצעה.
  9. מקורות ספרות.

הנחיות להגשת תמצית הצעת מחקר :

  1. לאחר שתמצית הצעת המחקר מאושרת וחתומה ע"י המנחה, יש לשלוח ליו"ר המחלקתי / יו"ר תלמידי מחקר לחתימה.
  2. לאחר שהתמצית חתומה ע"י המנחה + יו"ר יש לשלוח אותה לרכזת בית ספר קרייטמן.
  3. התמצית תשלח ע"י בית ספר קרייטמן לחוות דעת של ועדה פנימית בבן-גוריון (שני סוקרים שיוצעו על ידי המנחה).

ועדה זו תאשר או תדחה את תמצית הצעת המחקר. לא אישרה הועדה את תמצית הצעת המחקר - יהיה על הסטודנט.ית להגיש הצעה מתוקנת תוך חצי שנה.

סטודנטים.ות במסלול הרגיל שמקבלים.ות מלגה יגישו את הצעת מחקר, לא יאוחר מ - 12 חודשים מיום קבלת התלמיד ללימודים. סטודנטים.ות שלא מקבלים.ות מלגה, יגישו את הצעת המחקר לא יאוחר מ-24 חודשים .

סטודנטים.ות שהתקבלו למסלול המשולב יגישו את הצעת המחקר בתחילת הסמסטר שבו התקבלו ללימודים.

סטודנטים.יות במסלול הישיר יגישו "תמצית הצעת מחקר" בתחילת הסמסטר השלישי ללימודיהם (ראו הנחיות בנושא תמצית הצעת מחקר למסלול ישיר) ואת הצעת המחקר בתחילת הסמסטר החמישי ללימודיהם.

הנחיות להגשת הצעת מחקר :

  1. לאחר שהצעת המחקר מאושרת ע"י מנחה (אנא החתימו את המנחה), נא לשלוח ליו"ר המחלקתי / יו"ר תלמידי מחקר לחתימתו.ה.
  2. לאחר שההצעה חתומה יש לפנות לרכזת קרייטמן על מנת שתאפשר את הטענת הצעת המחקר במערכת.
  3. לאחר קבלת אישור מבי"ס קרייטמן, ניתן יהיה להטעין את הצעת המחקר הסרוקה והחתומה על ידי המנחה והיו"ר באתר מערכת קריטמן.
  4. היקף הצעת המחקר:
    סטודנטים.ות במסלול הרגיל או הישיר
    : היקף של עד 20 עמודים, לא כולל רשימת מקורות וטבלת אבני דרך.

סטודנטים.ות במסלול המשולב: היקף של עד 60 עמודים. מדעי הרוח עד 100 עמודים, כולל רשימת מקורות וטבלת אבני דרך.

  1. ההצעה תכתב בפונט גודל 12 וברווח של שורה וחצי.

 

הצעת תוכנית המחקר תכתב בשפה העברית או האנגלית ותכלול:

  1. דף שער – דוגמא. אישור וחתימת המנחה, ואישור וחתימת יו"ר הוועדה המחלקתית.
  2. תקציר בעברית ובאנגלית (היקף התקציר עמוד אחד בלבד).
  3. חשיבות העבודה - הרקע המדעי לעבודה וסקירת העבודות שפורסמו בנושא.
  4. מטרת העבודה - כולל הגדרת השערת המחקר.
  5. החידושים הצפויים בעבודה.
  6. הגישה המחקרית של העבודה, השיטות לפתרון השאלה.
  7. סטודנטים.ות במסלול הרגיל או הישיר: במידה ונהוג בתחום, יש להציג תוצאות ראשוניות המצביעות על ישימות ההצעה.

סטודנטים.ות במסלול המשולב: פרק המתאר את העבודה שנעשתה במסגרת תקופת הלימודים לתואר שני, תוצאות שהושגו ומסקנות הביניים שהוסקו. פרק זה חייב להיות מספיק מפורט כדי שהקורא יוכל לשפוט את טיב והיקף העבודה שכבר נעשתה ותרומתה לפתרון הבעיה הכללי.

  1. שלבי ביצוע העבודה. יש לציין אבני דרך מרכזיות לכל שנה ולפרט את אבני הדרך של השנה הראשונה. טבלת אבני דרך לדוגמא.
    טבלה זו תשמש לדיון לאחר הגשת דוח התקדמות ראשון בפגישה עם הוועדה המלווה
  2. מקורות ספרות.
  3. רשימת ראשי פרקים של העבודה המתוכננת (לתלמידי מדעי הרוח).

הדו"ח יוגש לפחות אחת לשנה (בהתאם לתאריך שנמסר לך במכתב "מעבר למעמד מן המניין") במשך כל תקופת הלימודים עד להגשת העבודה לשיפוט (כולל בתקופת הארכת לימודים). יש להתחיל את התהליך (של הגשת הדו"ח למנחה ולועדה, וקביעת פגישה עם הועדה) כחודש לפני המועד לפגישת הועדה המלווה על מנת לעמוד בלוחות הזמנים.

את הטופס ניתן להוריד מהפורטל הסטודנטיאלי.

 

הנחיות לכתיבת הדו"ח

הסטודנט.ית חייב.ת להתייחס ולכלול את כל החלקים בדו"ח:

  • חלק 1: פרטי הסטודנט.ית
  • חלק 2: מצבו.ה הלימודי של הסטודנט.ית (השלמת חובות והשלמת שלבים) במהלך לימודי הדוקטורט + חתימת הסטודנט.ית .
  • חלק 3: נושא עבודת המחקר, סיכום קצר (עד חצי עמוד), מטרות ושאלות המחקר, וההתקדמות שהושגה במהלך השנה האחרונה. בנוסף, יש לציין את רשימת הפרסומים המדעיים מעבודת המחקר והצגות בכנסים בשנה אחרונה.
  • חלק 4: פירוט הפעילות העיקרית שנעשתה בשנה האחרונה בהתאם לאבני הדרך שנקבעו בשנה שעברה (עד שני עמודים, לא כולל איורים וגרפים). יש לשים דגש על מה נעשה, וכיצד קודם המחקר בשנה האחרונה. לסטודנט.ית המגיש.ה דו"ח ראשון- יש להתייחס לאבני הדרך המפורטות בהצעת המחקר שהוגשה בבחינת המועמדות. סטודנט.ית בשנה שניה ואילך, אבני הדרך מפורטות בדוח מהשנה הקודמת.
  • חלק 5: תוכנית עבודה לתקופה שנותרה עד הגשת הדוקטורט והגדרת אבני דרך לשנה הקרובה.
  • חלק 6: אישור מנחה. התייחסות המנחה להתקדמות המחקר, קשיים והישגים.
  • חלק 7: דו"ח הועדה המלווה – ימולא ע"י הועדה לאחר הפגישה עם הסטודנט.

**כל דחייה בהגשת הדו"ח חייבת באישור ועדת תלמידי מחקר מחלקתית. ללא אישור יופסקו המלגות והוועדה תנקוט בצעדים להפסקת לימודי התלמיד.**

 

הליך הגשת הדו"ח

  •  לאחר כתיבת הדו"ח ע"י הסטודנט.ית, על המנחה לעבור על הדו"ח ולמלא את הנדרש בטופס (חלק 6). הדו"ח המאושר עם הערות המנחה יועבר ע"י המנחה ליו"ר ועדת ההוראה המחלקתית לאישור. לאחר אישור יו"ר ועדת ההוראה על הסטודנט.ית להעביר את הדו"ח החתום לועדה המלווה.
  • במקביל להגשת הדו"ח לחתימת המנחה, על הסטודנט.ית לפנות לחברי.ות הוועדה המלווה ולקבוע מועד לפגישה. יש להכין מצגת קצרה המפרטת את ההתקדמות בשנה האחרונה ותוכנית העבודה לשנה הבאה. הפגישה עם הוועדה המלווה מתקיימת ללא נוכחות המנחה.

ועדה מלווה

  • חברי.ות הועדה הינם.ן הבוחנים הפנימיים (חברי הסגל מאוניברסיטת בן גוריון) שנכחו בבחינת המועמדות על הצעת המחקר של הסטודנט. ניתן למצוא את רשימת חברי.ות הועדה במכתב "מעבר למעמד מן המניין".

    חברי הועדה ישלחו את טופס דוח ההתקדמות המלא לרכזת בביה"ס קרייטמן לאחר פגישתם עם הסטודנט.ית.

  • על בסיס הדו"ח הכתוב וההצגה במהלך הפגישה, חברי הוועדה יעריכו את התקדמות הסטודנט.ית ותוכנית העבודה המוצעת. הועדה תכתוב את חוות דעתה ותחתום על הטופס.

ניתן למסור עבודה לשיפוט לבי"ס קרייטמן רק לאחר השלמת כל דרישות תכנית הלימודים. הדרישות מפורטות במכתב הקבלה ובמכתב מעבר למעמד מן המניין.

 

הוראות לגבי העריכה וההגשה של חיבור עבודת המחקר לשיפוט:

1. עם סיומו, יסוכם המחקר בחיבור מדעי לפי נוהגי המבנה (ראו סעיף 10) והמינוח המקובלים בספרות המקצוע ובסגנון הראוי לפרסום הן בחלק בשפה העברית והן בשפה האנגלית.

2. החיבור ייכתב בשפה העברית או בשפה האנגלית (לחיבור הכתוב בשפה העברית יצורף תקציר בשפה אנגלית. לחיבור הכתוב בשפה האנגלית יצורף תקציר שפה עברית - ראו פירוט בסעיף 4).

לחיבור הכתוב בשפה האנגלית יצורף אישור עריכה לשונית מעורך לשוני, או אישור על שימוש בתוכנה Grammarly לעריכה, או אישור מהמנחה שהעבודה עברה עריכה.

​לתשומת הלב, בעבודת דוקטורט כאסופת מאמרים או פרקים גם נדרשת עריכה לשונית.


קישור לתקנון


3. הגשה ראשונית לבי"ס קרייטמן היא של עותק דיגיטלי בלבד. אם תהיה בקשה משופטי העבודה לקבלת עותקים קשיחים, הסטודנטים יתבקשו למסור למזכירות בי"ס קרייטמן עותקים קשיחים, מאושרים וחתומים ע"י המנחה/ים באופן הבא:

· כרוכים בספירלה (כריכה זמנית).

· מודפסים על נייר A4 לבן.

· פונט גודל 12 בעברית וגודל 12 באנגלית

· שוליים מכל הצדדים ועם רווח אחד וחצי בין השורות

 4. לחיבור הכתוב בשפה העברית יצורף גם תקציר בשפה האנגלית (בצד האנגלי של העבודה- שמאל). לחיבור הכתוב בשפה האנגלית יצורף גם תקציר בשפה העברית (בצד בעברית - ימין של העבודה). היקף התקציר יהיה עד 5% מהיקף העבודה המלאה. בסוף התקציר יצורפו מילות מפתח בעברית ובאנגלית.

5. להלן דגשים לאופן הגשת דפי הכריכה. שימו לב, הנכם נדרשים לדפי כריכה בשפה העברית והן בשפה האנגלית ללא תלות בשפת החיבור.

- אם נדרש עותק מודפס - נוסח דף הכריכה יהיה בצבע כחול לפי הדוגמא המצ"ב.

- נוסח השער הפנימי (יבוא לאחר דף הכריכה הכחול) לפי הדוגמה המצ"ב.

- בדף הפנימי השני יצויין בהדרכת מי ובאיזו מחלקה ופקולטה נעשתה העבודה. לפי הדוגמא המצ"ב.

-  הדף הפנימי השלישי ייועד להצהרת התלמיד לפי הדוגמא המצ"ב.

-  הדף הפנימי הרביעי ייועד להבעת תודה לפי רצון הסטודנט.

-  הדף הפנימי החמישי ייועד להקדשה לפי רצון הסטודנט.

-  לתשומת ליבכם, התאריך שיופיע על גבי העבודה יהיה תאריך ההגשה בפועל.

 6. לאחר השער הפנימי יבואו: תוכן העניינים, תקציר וגוף העבודה הכולל: 

-   מבוא, הכולל הסבר מפורט על מטרת המחקר, תיאור הידוע בנושא הקשר שבין עבודת  המחקר ועבודות של אחרים באותו נושא.

-  תיאור המחקר ותוצאותיו. לרוב, רצוי לתאר את השיטות שנוצלו והתוצאות בפרקים נפרדים.

-  דיון במחקר והסקת מסקנות כולל  השוואה למסקנות קודמות בשטח המחקר.

- ביבליוגרפיה מלאה (כולל כותרת המאמר).

 7. למשוואה וטבלאות בגוף העבודה יינתן מספור רץ.

נהוג לכלול בתחילת החבור, לאחר תוכן העניינים רשימה של איורים ורשימה של טבלאות.

 8.  היקף החיבור:

לתלמידי הפקולטות למדעי הבריאות, מדעי ההנדסה, מדעי החברה, מדעי הטבע ומדעי הניהול, לא יעלה היקף העבודה על 100 עמודים.

- לא כולל: נספחים, תקצירים, גרפים,  מילות מפתח וביבליוגרפיה מלאה.

במקרים שהתיזה מסכמת מחקר איכותני לא יעלה היקף העבודה על 250 עמודים.

- לא כולל: נספחים, תקצירים, גרפים, מילות מפתח וביבליוגרפיה מלאה.

לתלמידי הפקולטה למדעי הרוח, לא יעלה היקף העבודה על 350 עמודים לא כולל: נספחים, תקצירים, גרפים, מילות מפתח וביבליוגרפיה.

9.   ניתן להגיש עבודת דוקטורט כאסופת מאמרים - הנחיות נמצאות תחת: "הנחיות לכתיבת דוקטורט כאסופת מאמרים".

לנוחיותכם מצ"ב דוגמאות לדפי כריכה (בצבע כחול), דף פנימי ראשון ודף פנימי בעברית ובאנגלית

10. לאחר אישור העבודה ע"י השופטים ובהתאם להודעת מזכירות ביה"ס יוגש החיבור בעותק אחד כרוך, חתום ע"י המנחה/ים.​ 

 

דוגמה למבנה עבודה כאשר התוכן בשפה העברית

דוגמה למבנה עבודה כאשר התוכן בשפה האנגלית

 

להלן הנחיות להגשת דוקטורט כאסופת מאמרים:

1. לתשומת הלב, יש להגיש את עבודת הדוקטורט כאסופת מאמרים על פי כללי הגשת עבודת דוקטורט הרגילה בהתאם להנחיות, כפי שכתובות בלשונית "הנחיות כלליות הגשת עבודה לשיפוט".

2.  העבודה צריכה להיכתב בשפה אחת שהיא שפת המאמרים. 

3. התלמיד חייב להיות המחבר הראשון בשלושת המאמרים.

4. יש לצרף לבקשה להגשת הדוקטורט כאסופת מאמרים את טופס בקשה לאסופת מאמרים ובו לציין את ה -Journals Impact Factors ואת ה-Journal Ranking של כל מאמר בעת הגשת הבקשה לכתיבת דוקטורט כאסופת מאמרים. יש להעביר בעת הבקשה את המאמרים.

לבדיקת מדד כתבי העת:

5. המאמרים יתפרסמו בזורנלים המדורגים כ 50% העליונים בתחום, לפחות שני מאמרים יהיו בעיתון המדורג כ-Q1 בתחום. בתוך הדירוג ניתן לבדוק אם המאמר מדורג גבוה ב-Q2 על הגבול של Q1, או על הגבול של Q3. יש לציין פרוט מספרי.

 6. אין לכלול סקירות כחלק מהמאמרים הבונים את התיזה ולא ניתן להגיש מאמרי כנס. במחלקה למדעי המחשב - מאמרי כנס עשויים להכלל, יש לפנות עם הבקשה לרכזת בבי"ס קרייטמן.

 7.  אם ישנם תלמידי מחקר השותפים לפרסום המאמרים, יש לקבל את הסכמתם (בכתב) שהמאמר יופיע בתיזה שלך. כנ''ל לגבי שותפים למחקר. מאמר יכול להכלל כחלק מתיזת מאמרים רק בתיזה אחת.

 8. על התלמיד להצהיר שהמאמרים מייצגים עבודה עצמאית שלו. אם היו שתופי פעולה – זה מותר, אך יש לציין מה היתה תרומתו של התלמיד במחקר.

9. (מתוך תקנות וסדרי לימודים לקראת התואר " דוקטור לפילוסופיה" (Ph.D):

10. כללי:

ניתן יהיה להגיש גם עבודת דוקטור המורכבת ממאמרים המציגים את תוצאות מחקריו של התלמיד. חשוב להדגיש כי גם ובעיקר במקרים אלה יש להקפיד על מימושו של התנאי הקובע כי לשם קבלת תואר על התלמיד – לבצע מחקר עצמאי ומקורי שיש בו משום תרומה ייחודית לקידום הידע והבנה בתחום הנחקר ולהגישו כ 'עבודת דוקטור'.

10.1 תנאים להגשת הבקשה

10.1.1 יוגשו לפחות שלושה מאמרים שהתקבלו לפירסום בכתבי עת איכותיים בתחום, המקיימים הליכי שיפוט. המאמרים יכתבו על ידי התלמיד. התלמיד חייב להיות המחבר הראשון של המאמרים, או לחילופין צוין במפורש במאמר שתרומתם  המדעית של התלמידים למאמר שווה. עם  זאת מודגש כי לא ניתן לכלול את אותו המאמר בשתי עבודות דוקטורט.

10.1.2 יתקבלו אך ורק מאמרים הקשורים לנושא עבודת הדוקטור כפי שאושר בהצעת המחקר. 

10.2 אופן הגשת הבקשה

הבקשה להגשת עבודה המורכבת ממאמרים תכלול מכתבים מאת התלמיד והמנחה בצירוף עותק של המאמרים:

10.2.1  מכתב התלמיד יתייחס בפירוט לנושאים הבאים:

א.  פירוט המאמרים והיכן פורסמו או התקבלו לפרסום. ( במאמרים שעדיין לא פורסמו יש לצרף אישור שהתקבלו לפרסום ממערכת כתב העת).

ב. סדר הופעת המאמרים בעבודת המחקר. כיצד הם יוצרים מבנה המשכי והגיוני ועונים על נושא שנחקר.

ג. פירוט לגבי פרקים נוספים של תוצאות שלא נכנסו למאמרים ואמורים להיכלל בעבודת המחקר.

10.2.2  מכתב המנחה,באנגלית, יכלול התייחסות למאמרים ולחלקו של התלמיד בכל מאמר לפי הפירוט הבא:

א. מה הייתה תרומת התלמיד למאמר. מה היה חלקו של התלמיד ביחס לחלקם של המחברים האחרים.

ב. איכות כתב העת בהם פורסמו המאמרים.

ג. הצהרה כי למרות שלא תוגש במקרה זה עבודת דוקטור במתכונת המקובלת יישמר הכלל הבסיסי שהמחקר הוא עצמאי ומקורי ושיש בו תרומה ייחודית לקידום הידע וההבנה בתחום המחקר.

 10.2.3  אישור המנחה להסכמת המחברים הנוספים להכללת  המאמרים המשותפים בעבודת הדוקטורט. בהעדר הסכמה כאמור, תכריע ועדת תלמידי מחקר אם ניתן לכלול את המאמר באסופת המאמרים. 

10.3  החלטת הוועדה לתלמידי מחקר

הוועדה לתלמידי מחקר תשקול את בקשת התלמיד והמנחה, ותחליט בנושא. 

10.4 הליכי הגשה לשיפוט

אופן הגשת העבודה:

עם סיום הלימודים והמחקר יגיש התלמיד לוועדה לתלמידי מחקר את עבודת הדוקטור המורכבת ממאמרים לפי המתכונת הבאה:

10.4.1  מבוא שיכלול התייחסות לנושאים האלה:

א. סקירה עדכנית של תחום המחקר הכללי.

ב. סקירה כללית של המאמרים ואופן השתלבותם בתחום המחקר הכללי.

ג. תאור סדר הופעת המאמרים, הקשר ביניהם וכיצד הם יוצרים מבנה המשכי והגיוני.

ד. שיטות מחקר ומערכת ניסויית: תיאור שיטות המחקר שאינן מתוארות במאמרים, ובמקרה הצורך תיאור רחב של השיטות שתוארו במאמרים בקצרה. יש לשים בעיקר דגש על שיטות שפותחו במהלך העבודה. במידה ומדובר בעבודה ניסויית תבוצע סקירה מפורטת של המערכת הניסויית ששימשה את המחקר.

10.4.2  המאמרים

פרק זה יכלול את המאמרים, שסודרו לפי רצף התקדמות המחקר, ואת החומר נמצא בהליכי הפרסום.

 10.4.3  דיון וסיכום:

א. דיון נרחב בתוצאות ובמשמעותן.

ב. עיקרי התוצאות שהוצגו במאמרים.

ג. הבלטת החידושים ותרומתם לתחום.

10.4.4 רשימת מקורות למבוא ולסיכום וכאלה שאינם מופיעים במאמרים.

10.5 שפת העבודה

שפת עבודת הדוקטורט המורכבת ממאמרים תהיה בעברית או באנגלית. כתיבת הדוקטורט בכל שפה אחרת חייבת קבלת אישור מראש של הוועדה לתלמידי מחקר. 

10.6 שיפוט העבודה

תהליכי השיפוט של עבודת דוקטור המורכבת ממאמרים יהיו ההליכים הרגילים. יחד עם זאת, כיוון שמדובר בעבודה שהוגשה במתכונת מיוחדת, יצורף מכתב הסבר כללי לשופטים בנושא. כמו כן, יצורף לעבודה הנשלחת לשיפוט מכתבו של המנחה המתייחס בפירוט למאמרים ולחלקו של התלמיד בהם. 

לנוחיותכם מצ"ב דוגמאות לדפי כריכה (בצבע כחול), דף פנימי ראשון ודף פנימי בעברית ובאנגלית:

דוגמה למבנה עבודה כאשר התוכן בשפה העברית

דוגמה למבנה עבודה כאשר התוכן בשפה האנגלית

נוהל להגשת עבודת דוקטורט בפורמט פרקים

פורמט פרקים זהה לפורמט מאמרים אלא שאפשר שלא כל הפרקים התקבלו לפרסום. בנוסף, אפשר שלא כל המאמרים יהיו מפורסמים בQ1 או Q2. ניתן לעשות שימוש במאמרים שפורסמו או יפורסמו בעברית.

לפני ההחלטה על כתיבה בפורמט זה, יש לדון על כך עם המנחה ולוודא שפורמט זה נהוג בתחום בו את.ה כותב.ת עבודת דוקטורט.

במידה ויש מאמרים שהתפרסמו, ויש יותר ממחבר ראשון אחד במאמר, יש לקבל את הסכמת המחבר השני (שגם מצוין כראשון במאמר), שהוא לא יעשה שימוש במאמר לצורך עבודת הדוקטורט שלו.ה.

מבנה עבודת הדוקטורט:

- תקציר בעברית: יכלול סיכום תמציתי של מטרות המחקר, המתודולוגיה, התוצאות והתרומה המדעית.

- תקציר באנגלית: יתאר את המחקר באופן דומה לתקציר בעברית, באנגלית.

- מבוא: מבוא שיכלול התייחסות לנושאים הבאים:

א. סקירה עדכנית של תחום המחקר הכללי.

ב. סקירה כללית של הפרקים ואופן השתלבותם בתחום המחקר הכללי; וביתר פירוט: תאור סדר הופעת הפרקים, הקשר ביניהם וכיצד הם יוצרים מבנה המשכי והגיוני.

ג. שיטות מחקר: בתחומים בהם זה רלוונטי, ינתן תיאור שיטות המחקר שאינן מתוארות בפרקים, ובמקרה הצורך תיאור רחב של השיטות שתוארו במאמרים בקצרה. במידה ומדובר בעבודה ניסויית תבוצע סקירה מפורטת של המערכת הניסויית ששימשה את המחקר.

- שלושה פרקים עצמאיים לפחות: כל פרק יהיה בנוי כמאמר שעומד בפני עצמו ומוכן לשליחה לשיפוט בכתב עת. הפרק יכיל את תת הפרקים הבאים:

- הקדמה: הצגת נושא הפרק והקשרו למחקר הכללי.

- סקירת ספרות.

- בהתאם לתחום המחקר – שאלות/מטרות המחקר והשערות המחקר.

- שיטות מחקר: תיאור המתודולוגיה והכלים בהם נעשה שימוש.

- תוצאות: הצגת הממצאים בהתאם לשאלות ו/או השערות המחקר.

- דיון: ניתוח הממצאים הקשרם לספרות הקיימת ואינטרפרטציות להסבר הממצאים.  כנהוג, פרק הדיון יכלול את מגבלות המחקר והמלצות למחקרי המשך.

בסוף העבודה, לאחר הצגת 3 הפרקים:

- דיון כללי אינטגרטיבי: יקשר בין הפרקים השונים ויציג את המסקנות המרכזיות של המחקר. יכתוב את מגבלות המחקר, המלצות למחקרי המשך, ואם קיימות המלצות יישומיות.

- רשימת ספרות יחידה: רשימה מרכזית שתכלול את כל המקורות בהם נעשה שימוש בכל הפרקים. אין לכלול רשימות ספרות נפרדות בפרקים עצמם, כדי להימנע מחזרות.

* בפורמט זה ניתן לכלול מאמר אחד או יותר שהתפרסם (גם אם מאמרים אלו פורסמו בעברית ו/או בכתב עת שלא מדורג Q1).  יש לכלול את המאמר כחלק מרצף הדוקטורט ולא כקובץ PDF נפרד. עם זאת, בתחילת הפרק, יש לציין איפה הוא פורסם ומי היו השותפים לפרסום.

מסירת עבודת הדוקטורט  לשיפוט לביה"ס קרייטמן מתבצעת רק לאחר אישור המנחה/ים למסירה והשלמת כל דרישות תוכנית הלימודים. הדרישות מפורטות במכתב הקבלה ובמכתב מעבר למעמד מן המניין.

יש להעביר לרכזת ביה"ס קרייטמן, הודעה במייל על בקשתך למסור העבודה לשיפוט.

לתלמידי הפקולטות למדעי הבריאות ומדעי הרוח והחברה: carmitlg@bgu.ac.il

לתלמידי הפקולטות למדעי ההנדסה, טבע, לימודי מדבר ולימודים בינתחומיים: veredsha@bgu.ac.il

לאחר קבלת אישור עריכה לשונית או שימוש בתוכנה Grammarly וסיום תקין של תכנית הלימודים, ישלח אליך מייל (באמצעות הדוא"ל של BGU) המבקש להטעין העבודה .

◀️ הטענת העבודה מתבצעת דרך המערכת המקוונת​

◀️ לאחר הטענת העבודה, המנחה הראשי יקבל מייל ובו הוא יתבקש לאשר את העבודה ולהציע שמות של שופטים פוטנציאליים.

◀️ רשימת השופטים הסופית נקבעת ע"י הועדה לתלמידי מחקר.

  • ביה"ס פונה לשופטים ומבקש את הסכמתם לשיפוט.
  • לאחר קבלת ההסכמה העבודה נשלחת לשלושה שופטים.
  • לאחר משלוח העבודה לשלושה שופטים, נשלחת הודעה על כך לסטודנט ולמנחה (באמצעות הדוא"ל של BGU).
  • השופטים מתבקשים למסור את חוות דעתם עד חודשיים מקבלת העבודה לשיפוט.
  • עם קבלת חוות הדעת , היא נשלחת לסטודנט או הסטודנטית ולמנחה דרך המערכת (באמצעות הדוא"ל של BGU).
  • במקרים בהם  נדרשים תיקונים, הסטודנט/ית מתבקש/ת להטעין במערכת המקוונת עבודה מתוקנת ומכתב המפרט את התיקונים שבוצעו בהתאם להנחיות השופטים.
  • בתום השיפוט ואישור המנחה הראשי לעבודה המתוקנת, דוחות השיפוט והעבודה המתוקנת עוברים לאישור וועדת תלמידי מחקר. הוועדה תאשר את העבודה או תבקש תיקונים נוספים והבהרות, תוך בדיקה שהנחיות השופטים נענו באופן הולם.
  • לאחר אישור העבודה המתוקנת על ידי וועדת תלמידי מחקר, ואישור שהתלמיד השלים את כל החובות האקדמיות והמנהליות בית הספר מגיש בקשה לסנאט האוניברסיטה לאשר את התואר. לאחר אישור סנאט האוניברסיטה ווהגשת המסמכים הסופיים, ישלח במייל אישור זכאות בעברית ובאנגלית.

תהליך השיפוט ארוך ואנו עושים מאמצים רבים בכדי לקצרו.

אנו מאחלים לך שיפוט מהיר ומוצלח.

​עבודת דוקטורט באנגלית מחייבת בעריכה לשונית.

בי"ס קרייטמן מעניק סיוע למטרה זו באחת משתי האופציות הבאות:

 

  1. השתתפות כספית של בי"ס קרייטמן, בסך של עד 1,000 שקלים מסך כל התשלום עבור העריכה. באחריות הסטודנט.ית לשלם ישירות עבור השירות. ההחזר יועבר לחשבון הבנק של הסטודנט.ית בהצגת קבלה מקורית למזכירות בי"ס קרייטמן.

  2. קבלת רישיון ללא תשלום לתכנת "Grammarly". הרישיונות מוצעים בסבבי חלוקה לכל הדוקטורנטים.ות שנמצאים.ות בתהליכי כתיבת עבודת הדוקטורט. הרישיון מוגבל לשנה או פחות, בתלוי במועד החלוקה, ומתקבל לאחר מילוי טופס אינטרנטי המצורף בהודעת המייל המופצת בכל סבב חלוקה.

 

לתשומת הלב, בחירה באופציה אחת לסיוע משמעה וויתור על האופציה השנייה, ועל קבלת סיוע נוסף מבי"ס קרייטמן.

לבקשת הסיוע ולפרטים נוספים, ניתן לפנות לרל"ש בי"ס קרייטמן - פרטי התקשרות בעמוד "בעלות תפקיד" .

מידע לדוקטורנטים ולדוקטורנטיות

התקשורת עם הדוקטורנטים והדוקטורנטיות ייעשו באמצעות תכתובת אלקטרונית של אוניברסיטת בן-גוריון בלבד - (@post.bgu.ac.il).

עם תשלום המקדמה, יישלח מייל עם פרטי הכניסה למייל האוניברסיטאי. מעתה, יש להתעדכן בהודעות שנשלחות אל המייל הזה בכל עניין אקדמי (זכיה במלגות, מועדי הרשמה לקורסים, הודעות תזכורת ועוד).

  • במידה ולא קיבלתם פרטי משתמש, יש להיוועץ במדור תמיכת מחשוב: 08-6477171, helpdesk@bgu.ac.il

כדי לא לנהל 2 תיבות במקביל, ניתן לבצע בהגדרות העברה אוטומטית של כל המיילים מכתובת אחת לאחרת.

ניתן לחפש הוראות מפורטות על הגדרת כתובת להעברה בלינק: https://support.google.com/mail/answer/10957?hl=iw

עלינו לחזור ולהדגיש - ללא הסדרת הכתובת האלקטרונית לא נוכל להעביר אליך הודעות ועדכונים מביה"ס.

תשלומים נלווים

קישור לתעריפי שכ"ל ותעריפי תשלומים נלווים בקישור להלן:

https://in.bgu.ac.il/accounts/Pages/PHD_information.aspx

 

​חשבונות סטודנטים

שכ"ל המצטבר מינימלי לתואר שלישי הוא 80% והוא נצבר בשנתיים הראשונות. (40 % בכל שנה)

סטודנט בתקופת המועמדות ישלם 40% משכר הלימוד השנתי. תשלום זה יצטבר כחלק מהתשלום אותו חייב יהיה לשלם כתלמיד מחקר מן המניין.

לאחר השלמת המצטבר המינימלי יחויב הסטודנט ב - 5% שכ"ל לכל סמסטר נוסף. תקופת הלימודים והמחקר של תלמיד לא תעלה על ארבע שנים מתאריך הקבלה   .(לתלמיד חיצוני 6 שנים)

לא סיים את לימודיו ומחקרו עד למועד הנ"ל , יוכל לפנות לועדה בבקשה מנומקת להארכת תקופת ביצוע המחקר.

סטודנט שהפסיק לימודיו ללא אישור הועדה לתלמידי מחקר, יחויב בתשלום עבור כל תקופת ההיעדרות עפ"י הכללים המפורטים לעיל.

סטודנט שאושרה לו חופשה מלימודים, לא יחויב בתשלום עבור תקופת החופשה. תלמיד מחקר שהגיש/ את עבודתו לשיפוט לאחר תום התשלום המצטבר המינימילי הבסיסי (80% לפחות), לא יאוחר מתום תקופת השינויים לייעוץ בכל סמסטר, יהיה פטור מתשלום שכ"ל.​

תשלום באמצעות כרטיס אשראי דרך הפורטל, בסרגל הנושאים - "שכר לימוד ותשלומים".

טפסים ומידע נוסף

ניתן למצוא טפסים, בקשות, נהלים ועוד בפורטל הסטודנטיאלי.